marketing

Máte malý podnik a Facebook? 4 trendy na sociálních sítích, které vám nesmí utéct

Máte malý podnik a Facebook? 4 trendy na sociálních sítích, které vám nesmí utéct

Ať už vlastníte hospodu, květinářství, knihkupectví nebo programujete aplikace, určitě víte, že jedním z největších problémů, se kterým se musíte vypořádat, je odpovědět si na otázku: „Jak přesvědčím lidi, že se o mě mají zajímat?“ Existuje na tisíc způsobů, jak na svůj podnik přivést pozornost a není lehké správně vybrat ty z nich, které budou fungovat právě pro vás. Skoro určitě jste už ale někdy koketovali s reklamami na Facebooku a jinými formami marketingu na sociálních sítích. Pokud se vám tento způsob propagace osvědčil, zde najdete pár bodů, které budou hrát v roce 2018 na sociálních sítích významnou roli.

1)    Živá vysílání tu s námi zůstanou

Živá vysílání jsou jednoznačně na vzestupu – 14 % marketérů s nimi experimentovalo v roce 2016, letos už to byla polovina. Jestli do této poloviny zatím nepatříte, tak ještě před silvestrem je správná doba na přehodnocení tohoto rozhodnutí. Právě na loňského silvestra totiž celková sledovanost živých vysílání na Facebooku trhala rekordy.

V našich končinách je zatím nejpoužívanějším nástrojem k živému vysílání Facebook, ale nesmíme pustit ze zřetele, že velmi populární Instagram a Twitter spustily své nástroje pro živá vysílání na konci roku 2016.

Hlavním přínosem živých vysílání je, že vám umožňují přenášet v reálném čase záběry z událostí, které se u vás konají. Dalším využitím této služby může být například live ukázky nových produktů nebo jakákoliv činnost, kterou cílíte na posílení pouta mezi zákazníkem a vaší značkou.

2)    Aplikace pro zasílání zpráv si vydobyly svoje místo mezi ostatními hlavními komunikačními kanály

Pokud považujete aplikace pro zasílání zpráv jako Messenger, WhatsApp nebo WeChat za pouhé alternativy, zamyslete se znovu. Aplikace pro zasílání zpráv používají čtyři miliardy lidí po celém světě, a pro každý malý podnik jsou obrovskou příležitostí.

Pro příklad běžnou emailovou kampaň otevře 20% lidí, zatímco zprávy od chatbota otevřelo 88 % zákazníků. To už je dost působivé, že?

Ale možnosti těchto aplikací přesahují pole marketingu. Jako další užití se přímo nabízí možnost komunikovat se zákazníkem jeden na jednoho přes chat, což zcela mění fungování péče o zákazníky. Zákazníci tak už nemusejí čekat, než se dovolají na linku, nebo než se vyřídí jejich email.

Nakonec, pokud se problémy zákazníků vyřeší rychle, je mnohem větší šance, že se k vám budou raději vracet.

3)    Prodej přes sociální sítě se stane zásadní cestou prodeje

Ať už nabízíte přímo vaše služby, výrobky nebo vouchery, není dobrý nápad opomenout fakt, že Facebook, Twitter, Instagram a Pinterest umožňují uživatelům pořizovat zboží přímo ve svých aplikacích.

Podle výzkumů společnosti Aimia, 56 % zákazníků sleduje značky na sociálních sítích, aby se zorientovali na trhu se zbožím, které poptávají.

Ani lokální podniky a podnikatelé by neměli zůstat pozadu za technickými start-upy, které tuto možnost poskytovanou sociálními sítěmi hojně využívají. Lidé přicházejí na sociální sítě, aby byli v kontaktu se zajímavým obsahem, takže není špatný nápad sdílet příspěvky jako například „Nápady na vánoční dárky“, než jako pouhý obrázek produktu s odkazem „Kupte nyní!“.

4)    Zvýší se konkurence mezi reklamami na smartphonech

Velikáni sociálních sítí chystají novinky ve způsobu zobrazování placených reklam. Zde jen to nejdůležitější:

  • Facebook pozměnil svůj algoritmus tak, že nyní budou mezi zobrazenými placenými příspěvky preferovány ty, které se zobrazily i rodině nebo přátelům. To znamená, že marketing na Facebooku bude muset být mnohem kreativnější, aby opravdu zaujmul.
  • Twitter hodlá dál experimentovat s novými přístupy k reklamám, jako jsou například sponzorované hashtagy.
  • Instagram spouští Shoppable Instagram – nástroj pro nakupování přímo v aplikaci.

Závěr

Co nám z toho všeho ve výsledku vyplývá? Není žádný med vést podnik v době jako je tato, ale jestli něco může ulehčit podnikatelům život, tak by to právě z části mohly být sociální sítě a marketing na nich. Jedná se o relativně levný způsob, jak oslovit mnoho potenciálních zákazníků, ale kampaně musí být provedeny správně.

Dejte si tedy do nového roku předsevzetí: Zkuste se zviditelnit na více sítích, nebojte se experimentovat.

Poučili jste se z tohoto článku? Pokud ano, nezapomeňte ho označit „To se mi líbí“, aby ho mohlo najít více lidí.

 

Posted by Andrej Bóna in Blog, 0 comments